Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) obejmie mikroprzedsiębiorców. W związku z powyższym zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z poniższymi informacjami.
Nowy obowiązek dotyczy mikroprzedsiębiorców, którzy są podatnikami VAT i składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K. JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Korzyści jakie może otrzymać mikroprzedsiębiorca składając JPK_VAT jeszcze w tym roku:
- szybszy zwrot VAT – do 25 dni zamiast 60 dni przy rozliczeniach za październik, listopad i grudzień 2017 r.,
- pozyskanie wiedzy na temat tego, z czym wiąże się nowy obowiązek, jak należy się do niego przygotować, przedsiębiorca będzie mógł upewnić się również, czy rozliczenie jest poprawne.
Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów w wypełnianiu nowego obowiązku.
Na nowej odsłonie strony http://www.jpk.mf.gov.pl, która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać (w tym jak założyć bezpłatny profil zaufany eGo) i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie:
http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/aktualnosci
Dodatkowo informacji udziela Krajowa Informacja Skarbowa: 801 055 055 lub 22 330 03 30 oraz http://www.jpk.mf.gov.pl.
Plik do pobrania:
MF_JPK_VAT_zestaw_informacji_dla_mikroprzedsiębiorców05102017